فواید بوتاکس چیست؟

بوتاکس مزایای بسیار زیادی دارد، اما برخی از این فواید در بین کسانی که می خواهند این روش را انجام دهند، مطلوب تر است. در ادامه به فواید بوتاکس خواهیم پرداخت.

روشی بدون خطر، برخلاف روش هایی مانند سفت کردن پوست که امروزه برای جوانسازی پوست استفاده می شود، بوتاکس صورت یک روش بسیار کم خطر یا به اصطلاح روش غیر تهاجمی است. به همین دلیل بوتاکس بدون خطر و استرس انجام می شود و بهترین نتیجه را می دهد.
روشی کمتر آزاردهنده، چون بوتاکس چندان دردناک نیست، نیازی به بیهوشی ندارد. به همین دلیل می توانیم پس از انجام این درمان بدون وقفه و اتلاف وقت در فرآیند بیهوشی به کار خود رسیدگی کنیم.
درد کمتر، همانطور که در بالا ذکر شد، بوتاکس روشی است که درد بسیار کمتری نسبت به روش های دیگر از جمله سفت کردن پوست دارد.
بوتاکس ارزان‌تر در مقایسه با سایر روش‌های جوان‌سازی پوست، روشی ارزان‌تر، اما در عین حال مؤثرتر است.
سادگی در مراقبت های بعد از بوتاکس بر خلاف سایر روش های موجود که پس از اعمال آن دچار مشکلات مختلفی می شوند، بوتاکس راهی برای انجام مراقبت های لازم فقط پس از آن است.
اثر سریع، ما می توانیم بلافاصله نتایج بوتاکس را ببینیم.
ماندگاری طولانی مدت، بوتاکس راهی است که می توانیم اثر آن را برای مدت طولانی به خوبی مشاهده کنیم

برای انجام این کار، راه‌های زیادی در تاریخ ساخته و انجام شده، ولی امروزه یکی از پیشرفته‌ترین و بهینه‌ترین این راه‌ها که طرف‌داران و متخصصان زیادی هم دارد، بوتاکس نام دارد. بوتاکس روی نواحی مختلف پوست صورت انجام می‌شود و باعث برگشت تراوت، زیبایی و در آخر جوانی پوست می‌شود.
اما ما به عنوان شخصی که به دنبال آن هستیم، باید بدانیم که بوتاکس چیست، یا کاربردها و فوایدش چیست؟ برای آشنایی کامل با بوتاکس و به پاسخ این سؤالات، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بالا رفتن سن باعث ایجاد چین ‌و ‌چروک در صورت شده و زیبایی پوست را از بین می‌برد؛ به همین دلیل بیشتر افراد برای از بین بردن چروک به دنبال یک روش کم خطر آن هم در بهترین کلینیک هستند. تزریق بوتاکس یک روش کم خطر بوده که اگر در بهترین دکتر بوتاکس و توسط پزشکی باسابقه و مجرب انجام شود تاثیرات درمانی خوبی به همراه دارد. پس انتخاب کلینیک نقش مهمی در ماندگاری بوتاکس در همچنین کیفیت کار دارد

بوتاکس چیست؟

بوتاکس، موادی است که وارد عضلات زیرپوست می‌شوند و سپس با فلج کردن نواحی موردنظرشان، چین و چروک‌های پوستی را از بین می‌برند.

شاید با شنیدن کلمه فلج کردن، از این روش بترسید، اما این‌طور نیست. ماده بوتاکس نوعی سم به نام بوتولینوم است که از باکتری کلستریدیوم گرفته می‌شود. این ماده فقط در صورتی می‌تواند خطرآفرین باشد که پزشک انجام‌دهنده فرایند بوتاکس شما، ناوارد باشد. در غیر این صورت، بوتاکس روشی بسیار کم‌خطر یا درواقع بی‌خطر است.

شاید اگر دلیل ایجاد چین و چروک‌های صورت را بدانیم، بتوانیم بهتر با بوتاکس کنار بیاییم. وقتی که عضلات زیرپوست ما، منقبض می‌شوند یا حرکت می‌کنند، پوست ما دچار چروک می‌شود. اما اگر ما بتوانیم از این حرکت‌ها و انقباض عضلات زیرپوست جلوگیری کنیم، یا آن را از بین ببریم، می‌توانیم این چروک‌ها را نیز از بین ببریم. بوتاکس دقیقاً این کار را انجام می‌دهد.

کاربردهای بوتاکس

در بالا با نام سم بوتولینوم آشنا شدیم. این سم از زمانی که کشف شد در زمینه‌های مختلف زیبایی مورداستفاده قرار گرفت. وقتی که در روشی درمانی با تزریق این سم، بیماری را درمان می‌کنند، می‌توان گفت که با روش بوتاکس آن بیماری را درمان کرده‌اند. با این موضوع، می‌توان گفت که با استفاده از بوتاکس، می‌توان بیماری‌های مختلفی را درمان کرد، در ادامه برخی از این موارد را نام می‌بریم.

درمان سردردهای مزمن میگرنی، قرینه کردن دو طرف صورت، درمان افتادگی پلک، درمان اسپاسم عضلات صورت و گردن، درمان پریدن پلک، درمان انحراف چشم، از بین بردن اسکارهای دردناک، درمان و کاهش تعریق بیش از حد نواحی مختلف بدن مانند کف دست‌ها یا زیربغل، کمک به درمان مثانه بیش‌فعال، از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، بالابردن ابروها، درمان افتادگی گوشه‌های لب و نوک بینی، کاهش خطوط ایجاد شده در گردن، حذف چین‌وچروک چانه، از بین بردن خط اخم یا درمان خط خنده که می‌توانیم با استفاده از بوتاکس انجام دهیم.

البته با استفاده از سم بوتولینوم، مواردی دیگر درمان می‌شود، برای مثال ترشح بیش از حد بزاق دهان، مشکلات و سختی بلع مواد غذایی در مری، انقباض فک و دهان، انقباض تارهای صوتی حنجره یا شقاق مقعد.

  • نیم.

دیدگاهتان را بنویسید